Понеделник, 26 Октомври 2020 г.

В Силистра се проведоха турнири по Minecraft и League of Legends организирани от ПГСУАУ"Атанас Буров"

На 9.10 в двора на ПГСУАУ"Атанас Буров" се състоя заключителна изява по проект "Любими компютърни герои - нашето творческо и спортно вдъхновение" , конкурсна сесия "МЛАДИТЕ ЗА СИЛИСТРА 2020".

Неформална младежка група "S`cool eSports" при ПГСУАУ"Атанас Буров" гр.Силистра реализира своя проект по тази конкурсна сесия през м.септември и октомври.

Живеем във вълнуващи времена, където технологиите са навсякъде. Те ни карат да мечтаеем за бъдещето и да се справяме с предизвикателствата на технологичните промени.

S`cool eSports проведе следните дейностите по проекта с участие на ученици от Община Силистра:
• Общински конкурс за компютърна графика "Моят любим компютърен герой от игрите" и изготвяне на компютърна игра на свободна тема. Състезаваха се 10 ученици от ПГСУАУ и ПМГ гр.Силистра.

Целта на конкурса беше учениците от гр.Силистра на възраст V-VIII кл. да открият магията на дигиталния дизайн и програмирането и да развият уменията си по компютърна графика и информационни технологии.

Сред отличените ученици са Магдалена Иванова от 8кл. ПГСУАУ, Мила Ненчева от 7кл. ПМГ, Ивет Атанасова от 7кл. от ПМГ, Дамян Димов от 6кл. от ПМГ, Александра Василева от 6кл. ПМГ, Николай Маринов 5кл. ПМГ

В церемонията по награждаване на победителите в турнира по електронни спортове и общинското състезание по графичен дизайн и създаване на игри се включиха г-жа Мария Недялкова зам.кмет на община Силистра, г-жа Атанаска Атанасова гл.специалист и г-жа Теменужка Йовкова от отдел "Образование и младежки дейности", г-жа Денка Михайлова директор на ПГСУАУ.

Във фоайто на ПГСУАУ бе подредена изложба с отличените творби на учениците.

В турнира по електронни спортове – от 28.09 до 01.10.2020г. се включиха около 30 ученици. Те се състезаваха

• по Minecraft - за 7 и 8 клас
• по League of Legends - за 9, 10 и 11 клас

Победители в Minecraft са Александър Константинов от 8б кл. ПМГ и Александър Николов от 8а кл. ПГСУАУ.

В League of Legends отборни победители са 11а кл. ПГСУАУ, а индивидуални – сборен отбор на 10а кл. ПГСУАУ и 10б ПМГ.

Геймингът се развива с много бързи темпове от година на година, а с него расте и броят на кариерните пътища. Сферите за развитие са многобройни, като най-популярните са свързани с програмиране, гейм дизайн, управление на проекти, продукти и събития, продажби, маркетинг и други.
Защо електронни спортове?

Достъпни са за всеки, който може да използва .

Не просто хоби: Видеоигрите са страст на милиони ученици по света. Ангажираността с интереса им е предпоставка за създаването на благоприятна среда за развитие на умения и формиране на социални връзки.

STEM насоченост на игрите: Заниманието с електронни спортове е тясно свързано с дигитални умения и креативност, компютърни технологии и математика. Включването на електронните спортове в училищата е нестандартен и иновативен начин за мотивация на учениците да продължат бъдещето си кариерно развитие в STEM сфери.

Пътят към победата включва не само безупречнo изпъленение, но и изключителна стратегия.
Работа в екип: Отборните игри и успехът в тях изисква екипна работа, комуникационни и лидерски умения.
Спортменство: Учениците показват своите талант и умения, но и демонстрират уважение към съперника и висок спортен дух – независимо дали печелят или губят.

Турнирът по League of Legends в ПГСУАУ"Атанас Буров" Силистра и материалите се подготвиха с любезното съдействие на Първата българска училищна еспорт лига SCHOOL ESPORTS LEAGUE. Това е една от първите стъпки към изяви на национално ниво.

Facebook коментари